اینفوگرافیک

آموزش رفتار با بدخلقی کودک در فروشگاه اسباب بازی

آموزش رفتار با بدخلقی کودک

یک گریه درست و حسابی کودک در فروشگاه، اسباب بازی فروشی یا خیابان‌هایی با ویترین‌های رنگارنگ، می‌تواند به کلی لذت خریدکردن را از پدر و مادرها بگیرد. برخلاف آنچه که بسیاری فکر می‌کنند، راه‌انداختن قشقرق در کودکان امری طبیعی است. اگر حین خریدکردن کودکتان مدام نق می‌زند و اسباب بازی‌های جدید می‌خواهد، بد نیست بدانید شما تنها نیستید! دکتر جینا پوسنر متخصص کودک از آکادمی اطفال آمریکا در این باره می‌گوید: «داد و بیداد، گریه، التماس و پرخاشگری در فروشگاه برای کودکان 2 تا 5 ساله طبیعی است و نشانه این نیست که شما یک بچه حریص دارید! کوچولوهای این سن فاقد کنترل تکانه و توانایی به تعویق انداختن رضایت هستند و طبیعتا کمی خودشیفتگی دارند؛ آن‌ها فکر می‌کنند من فلان اسباب بازی را می‌خواهم، پس باید آن را داشته باشم!» علاوه‌بر این، کودکان نوپا (و خردسال) درک کمی از «مالکیت» دارند یا اصلا قادر به درک این مفهوم نیستند؛ نتیجه؟ به محض بردن کودک به یک خرید مختصر، برای داشتن اسباب بازی های بیشتر التماس می‌کنند، چنگ می‌زنند و یک صحنه حسابی به راه می‌اندازند!»

خبر خوب این است که کودکان نوپا برای حریص، زیاده‌خواه، مادی‌ یا هر برچسب دیگری که عمه و خاله به آن‌ها می‌زنند، زیادی کوچک هستند. ما درک می‌کنیم که شما می‌خواهید به کودکتان بیاموزید که همیشه نمی‌تواند آنچه را دوست دارد، داشته باشد. اما سنین طلایی پیش از دبستان زمان رشد اجتماعی آن‌ها است نه یادگیری درس‌های اخلاقی بزرگ!

البته نمی‌خواهیم بگوییم مقابله با خواسته های غیرمنطقی کودک را کنار بگذارید. در عوض در اینفوگرافی زیر به شما می‌گوییم نحوه برخورد با رفتار بد کودک هنگام خرید کردن چگونه است. به شما اطمینان می‌دهیم اگر موارد زیر را رعایت کنید، دفعه بعد که چرخ دستی فروشگاه را هل می‌دهید، کودک آرام‌تر، صبورتر و معقول‌تری همراهتان خواهید داشت.

چارت آموزشی رفتار با بدخلقی کودک در فروشگاه اسباب بازی

سوالات متداول

پاسخ به همه مواردی که شما پرسیده‌اید

با بدقلقی کودک هنگام خرید کردن چه کنیم؟

بهترین روش نحوه برخورد با رفتار بد کودک توجه به احساسات او و در نهایت منحرف‌کردن ذهن کودک از مشکل است.

چرا بچم هرچی میبینه میخواد؟

کودکان خردسال به دلیل عدم بلوغ کنترل تکانه و عدم درک درست از مفهوم مالکیت، خواسته‌های زیادی به خصوص هنگام خرید و گردش دارند. این مسئله کاملا عادی است و بخشی از فرآیند رشد کودکان 2 تا 5 سال به شمار می‌آید.

مقابله با خواسته های غیرمنطقی کودک کار بدی است؟

مقابله با خواسته های غیرمنطقی کودک از شما پدر یا مادر بدی نمی‌سازد. با این حال بهتر است به جای تنبیه و تهدید، از تشویق و گفتگو استفاده کنید.

چگونه گریه کودک برای رسیدن به خواسته‌هایش را متوقف کنیم؟

کودک را در آغوش بگیرید و به حرف‌هایش گوش دهید. سعی کنید احساسات بزرگ او را درک کرده و برای بیان‌کردنشان با او همراهی کنید. سپس می‌توانید به کمک تکنیک‌های این مطلب، حواس کودک را از علت ناراحتی‌اش پرت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *